Mi így játszottuk: A gyerekek egymás után következtek (nagyobb csoport esetén csapatokat érdemes formálni).
Így lehet "lőni":
- Koordinátát bemondva
- vagy aranymondást/aranymondás részletet mondva
Egy-egy játékos addig lőhet, amig "hajót" (aranymondás részletet) talál. Másik játékos következik:
- Ha "mellétalál" = olyan mezőt kér ahol nincs hajó
- vagy teljesen "elsüllyeszt" egy hajót - ilyenkor ő jutalmat kap, és más folytatja
Látjátok, hogy ugyanazokat az aranymondásokat két féle elrendezésben is játszottuk, másodszor már azok is tudtak aranymondás részleteket (sőt egész aranymondásokat igehelyestül) mondani, akik az első körben még nem.
A játékvezető egyszerűen a kért kockákra kattintva tudja felfedni őket. Úgy van beállítva, hogy mellékattintás esetén sem vált diát.
Így tudjátok kicserélni az aranymondásokat:
- Az utolsó dia üres, ebből érdemes másolatot készíteni (jobb kattintás / duplikálás)
- A cellákba írjátok az aranymondások szavait, max 3-4 szó (3 sor) fér egy-egy kockába. A hajók elhelyezésénél érdemes a torpedó szabályaihoz tartani magunkat, hogy a gyerekek ne panaszkodjanak
- A szavakat tartalmazó cellák háttérszínét változtassátok meg (zöld, sárga, lila, rózsaszín, narancssárga jó színek, kéket nem érdemes használni, mert akkor keverhető a "vízzel")
- Miután elhelyeztétek az összes hajót, nyomtassátok ki a lapot magatok számára puskának
- Végül rejtsétek el a kockákat a táblázat hátravitelével pl. így:
a. kattints az "A" betűt tartalmazó cellába
b. Az első fülön a "Sorrend" menüpontban válaszd "Küld hátra" - Mindig teszteld a pályát mielőtt a játékban használnád. Ha hiba van, a fenti módszert haszálva tudod előre hozni a táblázatot, módosítani, majd újra hátraküldeni.
A fenti elrendezés 16:10-es arányú szélesvásznű vetítőhöz készült, hagyományos képarányú vetítővel nem használja ki a képfelületet. Ha valaki átalakítaná vagy elkészítené 4:3-as képernyőre, kérem tegye fel ide